25 January 2010

Solution Pada Semua

Assalamulaikum wbt..

Alhamdulillah, aku masih lagi diberikan peluang utk menghirup udara segar di bumi USM nie..Minggu lepas adalah minggu y plig bermakna lagi bg aku sbb mcm2 y berlaku. Ade y baek n ade y bruk..pengalaman berharga nih..

"THE ONE WHO TOOK THE FIRST STEP IS THE ONE WHO MAKE THE DIFFERENCE"

Aku percaya, semua org pn dh taw akn msalah y berlaku dlm kepompong CS nih. Wat pengetahuan semua, ni msalah kecil jer sebenarnya. Aku percaya pd prinsip aku - org y wat langkah pertama adalah org y akn membawa perubahan, org y berani. Atas sbb itulah aku mlm td p jumpa Ibnu n discuss sal bnde nih bg mengelakkan makin byk org y xtaw pape terlibat same.

"MASALAH SETEL"

Ape y aku n ibnu amat kesalkan adalah msalah nie y asal nye kcik jer, tp jdi bsar disebabkan komen2 org luar y xtahu hujung pgkal msalah nie. Untuk itu, aku amik inisiatif wat post baru nie utk clarify certain bnde spya pasni, xder lagi org y nk anggap aku, dak SE or dak 2nd year da masalah..Setelah discuss ngn Ibnu, 1 resolution telah pun dicapai. Aku bg pihak diri aku n dak2 2nd year len mohon maaf pd sumer y terlibat dgn mslah nie.Ibnu pn mewakili semua bdak 3rd year major SE dh mohon maaf pd aku..kire 0-0 lah kn..Aku tw Ibnu jenis org y mtag, n sbb itu, kami berdua setel ngn cra profesional bg mewakili pihak2 y terlibat.So, aku hrap xder lagi pasni y nk kutuk2 aku xtentu hala n membuta tuli lagi..Kalu ade gak, tue kire hak masing2 lah kn..Ape pn, niat aku adalah nk tgk kite sama2 MELAYU maju, n not depend on non-bumi laen..

Solution nye, 1st, aku post bnde bru utk gtaw kat sumer y bnde nie dh xperlu nk dibesarkan2 lgi sbb dua2 pihak (aku wakil 2nd year n dri aku sndri n ibnu wakil SE 3rd year) pn dh saling bermaafan..2nd, Ibnu pn kata die akn explain kn bnde y sebenar dekat pihak SE..Aku n Ibnu dh wat ape y perlu utk jernihkan y keruh, so tinggal tugas korang y kat luar sana la plak..sama2 kite fikirkan n wat judgement cara org matang lah ye x..





p/s: thinks (+)ve..

5 comments:

  1. okeh.setel.

    see, masalah senang je nak settle kalau
    saling bermaaf maafan. itu yg gua cuba nk sampaikan sebelum ni, say 'SORRY'. bukan payah pon, walaupon sometime, easy to forgive but never fotgotten. tp at least hati kite tenang. bukan saling berbalah dan salah menyalahkn org laen. kita manusia,x pernah sempurna. kalau org tegur, dengar dan fahami.bukan dengar dan melenting. hehe.

    gua pon nk mintak maaf gak ngan lu yazid,
    harap d maafkan. okeh. juga pada cik danya dan semua pihak yg terlibat. salam kemaafan.

    p/s-sori la, gua memang selalu pakai 'lu gua lu gua'.tp gua malaysia ek. geli la nk pakai awk saya.
    p/s-lupa lak, gua nak gtau 'lu gua' tu asal dari bahasa indonesia dong. org bumi jugak. bukan pluto.hehe.
    p/s-anggap la gua kasi tazkirah sket utk lu. pasni gua xmuncul dah kottttt. hehe.

    ReplyDelete
  2. thanks to LuGua coz memahami

    aku bkn ape..cume yela, some1 y xknal tibe2 dtg kutuk bkn2..sape xmrah kan..aku pn manusia jgak.Normal bile org kutuk n kite mrah kn..Aku nk ckp sori dh dri first post lagi dlu..tp tiap2 kali dpt komen jer msti wat aku xjadi nk mintak maaf..ayt pn nk pedas je.Kalu tgur cra baek (cm ibnu) kn bgus..bru la berhikmah..sama2 la kite fikirkan2 demi kepentingan bersama..


    p/s: aku nie xla sekejam cm certain org y suka judge aku tnpa menilai terlebih dhulu

    ReplyDelete
  3. tetiba je gua cam nak komen lagi..
    hehe..

    maybe sebab cara lu tegur org tu pedas kot,
    so org expect xde hal punye lah lu nk terima ayat2 pedas nih.
    whatever u give to life, it gives u back.

    btw, gua ada baca tp lupa la katne,
    cmni la lebih kurang,
    org yang selalu menggunakan ayat2 pedas nih,
    selalunya org yg berhati lembut,
    sebab dia cuba nak tutup kelembutan yg ada pada dirinya.
    hehe..gua tau, mesti ada jugak kelembutan
    dalam hati lu ni.

    utk renungan kite bersame.

    ReplyDelete
  4. nya xnk komen ape2 sal bnde2 yg blaku kebelakangan ni..
    hope pasni si "guaCakap", "sarahSuraya" n da geng yg ske sgt bg komen tuk post2 gosip sebegini, akn trut bg komen pd post2 yg berkaitan ilmiah yg yazd post pd ms akn dtg..br la btul nm nye nk komen! hehe..

    ilmu 2 lg berkat klo dibincgkn dan disebar2kan..lg bermanfaat jika korg turut sm bertanya soalan2 dan berbincang tentang post berkaitan ilmiah kt blog2 mereka yg ade blog(ayat putar belit..hahah..) daripada rancak memberi komen yg lebih berbaur kepada gosip yg tidak mendatangkan faedah pn....kn?

    renung2kn...dan selamat maju jaya!

    p/s: ingatan tuk diri aku jgk..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum..

    Alhamdulillah..bgus la klu dah cmni. cmne kite wt kt org, cmtu la org akn wat kt kite blk. nway, if anything happen again, solve it with rational n professional. make it easy.ape pon yg kite lakukn, biarlah seikhlas hati.keikhlasan mempunyai kilauan dan sinar, meskipun ribuan mata tidak melihatnya.may Allah bless us..InsyaAllah

    wasalam.

    ReplyDelete

terima kasih.